torsdag 15 maj 2014

VI VÄLKOMNAR VÄRMEN

Vilken härlig dag det har varit idag!! Sol och värme är något jag har väntat på och idag kändes det som att sommaren hade börjat. Jag såg dessutom på smhi´s hemsida att det inte längre ska regna i boxholm på söndag när vi ska tävla. Kanske kommer man se att Raffes hovar är lackade denna gång, sist var dom täckta av lera... benen och magen likaså.

Idag var vi ute på en längre uteritt (1 timme och 20 min) tillsammans med min sambo Robban som cyklade bredvid. Tempot var högt och vi galopperade nästan hela vägen, skoj! På vägen hem hade ungtjurarna kommit ut ut hagen och stod mitt på vägen. Raffe och en svart liten tjur blev nyfikna på varandra :)

Väl hemma fick Raffe en välförtjänt dusch och fick lufttorka ute under tiden han åt saftigt gräs. Efter en stund gick vi bort till huset vi nu bor i och höll Robban sällskap när han klippte gräset. Raffe fick beta i kanterna där han inte kunde komma åt, teamwork! Jag packade upp ett par kartonger när jag kom in och Robbans arbetskläder fick en egen liten plats eftersom jag ockuperat hela garderoben med mina hästkläder. Ordning och reda blev det, undra hur länge det kommer förbi så?? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co